Karl-Erik Idasaar, 2.12.2019
Kui sulle meeldivad autod ning võidusõit – või pigem, kui sulle meeldib nautida lihtsalt ühte ilusat, liigsete ühiskondlike mõjudeta lugu, siis mine kinno Ford v Ferrarit vaatama. Kinosaalist lahkusin positiivsete emotsioonidega ning õige auto olemasolul oleks ka kojusõit väga nauditav olnud. Paraku sain selle õige auto võtmed kätte alles järgmisel päeval.
Kui ma oma 22-aastaseid ajurakke natuke ragistan, siis meenub eelmisest novembrist proovisõit uue Ceed SW’ga. Mis pidi olema nädalavahetus lihtsurelikule mõeldud pereautoga, sai hoopis üheks kõige meeldejäävamaks ja lõbusamaks rohujuure tasandil kogemuseks üldse. Aga ma soovisin sealt autost pisut enamat ning tundub, et KIA kuulas mind salaja salongis pealt, sest paari kuu pärast läikis proovisaalis uus Proceed GT.
1.Stiilipunktidest sul puudu ei jää
Laskepidur. Autotootjad on seda terminit tänapäeval niipalju väärkohelnud, et ma ei jaksa isegi enam neile vastu vaielda. KIA nimetab samuti oma eurooplaste-disainitud Proceedi laskepiduriks tänu oma voolujoonelisele langevale katusejoonele ning universaalkere ja kupeeliku olemuse ristandile. Ma siinkohal isegi nõustun sellega, sest see need tagauksed on siia tõepoolest vastu tahtmist pandud.
Tulemuseks on täielik maasikas, eriti punases värvis. Ning need tagatuled, mis on vaieldamatult kõige parem osa Proceedi juures. Kui see auto sinust öösel Ringteel möödub ning pimedusse kaob, siis mõjub selle valgusmängu vaatamine suisa teraapiliselt. Mu kolleeg Autogeeniusest ütleb et Proceed on nagu beebi Porsche. Mu tuttavad ütlevad et see on nagu CLA Mercedes. Mina ütlen et see on kõike seda eelnevat ja tagaosa on pärit RX-7 FD pealt.
Salongis toob GT sulle kätte ägedama punaste õmblustega D-kujulise rooli, turu ühed kõige mugavamad “poolkorvistmed” ja üsna vahva välimusega näidikuploki. Ülejäänu on tuttav tavapärastest Ceedidest. Mulle meeldis enim see, et interjööri koostekvaliteet on tugev ja tummine. Nupud ei logise, plastik ei nagise ja ma ei saa mingit tõve külge kui ma uksepolstrit katsun. Kõik autotootjad kahjuks sellega hakkama ei saa, näiteks 50 000 eurot maksvas Passatis on koostekvaliteet mitu korda kehvem.
LOE EDASI "SÕIDAME" lehelt >>>>>>>